Jag vet


Jag vet precis att allt jag skriver här om våra pyttesmå problem vi har inte löser något av de stora världsproblemen. Men för mig är det just detta: Ett världsproblem – om jag och mina barn får bo under en bro i framtiden eller i en enkel, men bra lägenhet, bara för att någon gumma elle gubbe vid något av världens många skrivbord har bestämt att mina pengar inte räcker. Hur kan denna människa veta vilka inkomster jag har, vilka andra tillgångar. Och vaför är detta så viktigt att veta om man själv vet att man kan få dra ihop dessa pengar för att kunna betala hyran de närmaste åren.

Det problemet i samband med detta är ju att man från myndigheternas sida bestämmer över mig som över ett omyndigt barn och på detta sätt riskerar att just de, mina omyndiga barn, tappar förtroendet i detta land, dess (bristfälliga – som jag ser) demokrati.

Men jag citerar en av mina barns dagisfröken, underbara Mona-Lena, som vid något tillfäle sa: Jag ger mig icke. Just det: Jag ger mig icke!

2 Responses to Jag vet

  1. Netty skriver:

    Willkommen in der Welt der Blogger. Ich wünsche Dir viel Spaß. Kann leider nichts verstehen.

    Welcome to the Bloggerworld. Enjoy the blogging! I don’t understand a word.

    lg Netty 🙂

  2. Miriam Woelke skriver:

    B”H

    Auch von mir viel Erfolg. Schaut doch sehr gut aus Deine Site, obwohl ich kein Wort verstehe. 🙂

    Miriam

Kommentera

