Jerusalem, Jerusalem


Där är hon nu, mitt i Jerusalem och rapporterar flitigt från städernas stad hem till lilla Sverige. Igår var det Jerusalemdagen där det med pompa och ståt firades att Jerusalem för fyrtio år sedan återförenades och blev Israels huvudstad. Mitt i natt ringde hon mig, försökte fånga impressioner med mobilen och lät mig höra vad som på gick i staden. Jag hörde faktiskt inget, men jag kan tänka mig. Idag var det Jerusalems dag, stadsvandring genom Jerusalems innerstad. Någon dag av dessa dagar står Betlehem på schemat. Och på Shavuot nästa vecka tar hon sig till en kibbutz nära Haifa. Ett underbart fullspäckat program tycks det vara.

Och för mig är det dags att lägga sig. Kristi himmelfärdsdagen väntar och med den klassutflykt till Björkens dal. På fredagen väntar utflykten med lekskolan till – Björkens dal. På lördagen är det dags för en guidad visning i Ystad igen och på söndag för Månslunda. Stora namn här med! Eller?

Kommentera

