På tal om Apartheid


På tal om Apartheid vill jag bara säga en sak: Jag känner mig i Malmö som i en Apartheidstad just nu. Skillnaden bara är att jag kan ta bort min davidsstjärna, att jag kan ta bort min huvudbonad. Detta kan knäcka mig innerst i mig, men det gör inget. En svart afrikan i Sydafrika hade inte den chansen. Det är en skillnad. Den enda?

One Response to På tal om Apartheid

  1. Garm skriver:

    Jag är glad att jag inte bor i Malmö. Min mor är judinna och jag har varit det, men är nu kristen.

    Vi hoppas att Malmö åter kan bli den underbara, demokratiska stad den en gång var.

    Risken är dock stor att detta sprids till resten av landet. Denna rödgröna röra och då menar jag inte Mp (som ju är rött) utan islams gröna färg är en riktig krutdurk.

Kommentera

