Vågar man skicka sitt barn på en skola varifrån det rapporteras enligt följande


Idag fick vi ett brev från en före detta förälder som med sitt barn hälsade på barnets fd klass:

På rasten innan, samt länge efter, lunch var jag den ända vuxna på skolgården. Det jag såg känns tungt att bära.

Många konflikter som barnen inte kan lösa själva, flugornas herre syndromet – vill jag kalla det. Leken vid stocken som ligger över gropen är, i min mening, ett utmärkt sätt att mäta styrka så länge det finns en vuxen som kan övervaka att ”hårda knuffar” i ryggen undviks. Jag såg minst 4 rejäla bråk med knytnävar som svingades. Några barn tryckte ett annat barns huvud under vattnet i dammen. Plus alla de glåpord som bla inkluderade ”hora” ”bögjävel” ”du ska dö” mm. mm.

Jag står vid gungorna när jag hör ett vrål. En pojke i klass 2 får en hård spark i magen av en annan pojke i samma klass. Han faller till marken. En spark till. Jag springer emot dem och kommer fram precis lagom i tid för att putta bort den sparkande pojken som med sin tredje spark siktar på den andra pojkens ansikte.

Kommentera

